• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
سه شنبه 9 مهر 1398
کد مطلب : 82102
+
-

ظرفیت 100 میلیون دلاری صادرات غیرنفتی  چهارمحال و بختیاری

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به ضرورت توسعه صادرات کالاهای تولیدی این استان گفت: ارتقاء مسیر توسعه صادرات در این در دستورکار جدی دولت و تیم اقتصادی استان قرار دارد.
به گزارش ایرنا «الله‌کرم نصیری» در کارگروه توسعه صادرات چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: باید با ایجاد راهکارهای نوین، مسیر توسعه صادرات در این استان تسریع و ارتقاء یابد تا بازار هدف کشورهای همسایه مستحکم و پایدار بماند.
وی تصریح کرد: باید تلاش شود زمینه گسترش و تقویت راه‌های توسعه صادرات کالا و خدمات در کشورهای مختلف افزایش یابد و اتاق بازرگانی استان نیز باید مشکلات بخش صادرات را شناسایی کند، تا راهکارهای ممکن در سطح کلان مورد بررسی قرار گیرد. 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: همه باید تلاش کنند تا با توسعه صادرات کالا و خدمات بر اساس برنامه‌ریزی و آمار و اطلاعات دقیق و مبانی اصولی و دقیق اقتصادی، توسعه صادرات در مسیر ارتباط اقتصادی منطقه‌ای و بین‌المللی سوق داده شود.
نصیری، از استقرار شرکت توسعه صادرات استان در محل شهرک صنعتی شهرکرد در آینده نزدیک خبر داد و افزود: با استقرار این شرکت در مرکز استان، امکان شناسایی ظرفیت‌های صادراتی در بخش صنعت، کشاورزی و صنایع‌دستی فراهم خواهد شد. 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری بر ضرورت رونق فضای کسب و کار و تولید در استان تاکید کرد و اظهار کرد: باید با بررسی‌های کارشناسی شده، موانع سر راه این موضوع به خوبی شناسایی و زمینه برطرف شدن این موانع را با همکاری و تعامل تمامی دستگاه‌های اجرایی فراهم کنیم.  وی ظرفیت صادرات کالاهای غیر نفتی چهارمحال و بختیاری به خارج کشور را افزون بر ۱۰۰ میلیون دلار برآورد کرد و گفت: در نیمه نخست امسال بیش از ۲۶ میلیون دلار صادرات انجام شد و پیش‌بینی می‌شود در نیمه دوم امسال صادرات کالای استان به حدود ۶۰ میلیون دلار برسد. نصیری، جامعه هدف صادرات کالای استان به کشور عراق دانست و تصریح کرد: امید است با استقرار شرکت توسعه صادرات در استان و دریافت مجوز تعدادی از کالاهای استان به کشور روسیه در سال جاری تحولی در صادرات کالاهای دارای شرایط به خارج از کشور ایجاد شود. هم اینک حدود یک هزار و ۲۰۰ واحد تولیدی و صنعتی در چهارمحال و بختیاری فعال است.




 

این خبر را به اشتراک بگذارید